Datorita restrictiilor impuse si a situatiei actuale cauzate de virusul COVID-19 comanda dumneavoastra este posibil sa fie livrata cu intarziere.

Imprimarea 3D – utilizată cu succes la Școala Gimnazială Specială nr. 2

Imprimarea 3D – utilizată cu succes la Școala Gimnazială Specială nr. 2 1 Dacă cu ceva timp în urmă printarea 3D părea de domeniul Science Fiction, astăzi această tehnologie inovatoare este accesibilă atât profesioniștilor, cât și amatorilor. Grație numeroaselor avantaje pe care le oferă, ea este utilizată cu succes pentru transformarea unui produs digital într-un obiect fizic, făcând posibilă reducerea timpului și a costului de producție. Cum funcționează printarea 3D? Privită precum un miracol tehnologic, printarea 3D presupune crearea obiectelor fizice prin depunerea unor straturi consecutive de material, care își păstrează forma dorită după întărire. Pentru a fi posibilă imprimarea, este necesară folosirea unui program de modelare 3D de tip CAD. De asemenea, se poate utiliza un scanner 3D, care are rolul de a scana forma și suprafața unui obiect tridimensional, pentru a-l reda în format digital. Odată ce ai obținut modelul dorit, acesta este importat printr-un program care îl transformă în instrucțiuni ce pot fi executate de imprimantele 3D. Datorită multitudinii de tehnologii și materiale utilizate, imprimarea 3D permite realizarea unei varietăți de obiecte, precum cele de design interior, ochelari, produse dentare sau chiar replici ale artefactelor antice. Printarea 3D la Școala Gimnazială Specială nr. 2 Printarea 3D este considerată precum o necesitate în școli, deoarece permite elevilor să învețe despre noile tehnologii, dar și să înțeleagă teorii complexe. Aceasta poate fi utilizată pentru a construi diferite modele pentru artă, biologie, geografie sau istorie. De asemenea, printarea 3D este utilă copiilor pasionați de design și de tehnologie. Avantajele multiple pe care ea le oferă în educație au fost demonstrate la Școala Gimnazială Specială nr. 2, cunoscută inițial sub denumirea de „Școala Ajutătoare nr.2”. Instituția de Învățământ a fost înființată în anul 1965 și oferă asistență educațională și terapeutic-recuperatorie pentru elevii cu deficiențe mintale moderate/ușoare/grave profunde sau asociate. De asemenea, școala furnizează servicii educaționale și de sprijin pentru elevii cu cerințe educative speciale, integrați în învățământul de masă, pentru elevii nedeplasabili, școlarizați la domiciliu sau școlarizați pe patul de spital (în cadrul Institutului Clinic Fundeni și Institutul Oncologic Al. Trestioreanu).   În cadrul școlii sunt aplicate strategii specifice de intervenție educațional-terapeutică pentru elevii cu sindromul ADHD, sindromul Down, tulburări din spectrul autist şi alte tipuri de deficiențe.   Climatul organizaţiei şcolare este deschis, stimulativ, caracterizat prin dinamism. Misiunea asumată de către întreg personalul Şcolii Gimnaziale Speciale nr. 2 este să dezvolte contexte şi situaţii de învăţare, urmărind implicarea elevilor cu cerințe educative speciale sub cât mai multe aspecte: cognitiv, social, cultural, precum şi cel al parteneriatului cu familia şi comunitatea, vizând, totodată, asigurarea unei continuităţi şi coerenţe a demersului educațional. De asemenea, se dorește crearea unei imagini optime a spațiului școlar, unde  resursele  umane și materiale sunt folosite pentru dezvoltarea elevului în conformitate cu potențialul acestuia,  și asigurarea de premise în vederea integrării sociale și profesionale în mediul școlar, social și profesional. „Activitățile cu elevii cu dizabilități intelectuale implică utilizarea multor materiale suport, tangibile, pentru facilitarea învățării. De asemenea, succesul și reușita acestor activități sunt determinate de calitatea și de adaptarea acestor materiale suport la nevoile și particularitățile elevilor noștri. Alături de metodele de învățământ, materialele suport conduc la elaborarea strategiei didactice de intervenție, care reprezintă un factor decisiv în reușita și progresul elevilor noștri.” ne spune doamna Corina Ionescu, reprezentantă a școlii Speciale.   Acesta este motivul pentru care, ca urmare a activităților desfășurate în proiectele europene accesate de către instituție, Școala Specială Nr. 2 București, a optat pentru integrarea tehnologiei 3D. Practic, în cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus+ „GAme-based education or how to Make lEarnong eaSier – GAMES”, elevii au făcut cunoștință pentru prima dată cu această tehnologie atât de nouă pentru ei. Unul din partenerii instituției a prezentat în cadrul proiectului prototipul unui joc video cu obiecte realizate prin utilizarea imprimantei 3D. Ulterior, a urmat un al doilea proiect, în care elevii au avut ocazia să vadă fizic mai multe imprimante 3D și să experimenteze lucrul cu acestea. „Aceste experiențe ne-au convins de utilitatea achiziționării unei imprimante 3D pentru școala noastră, prin care să realizăm obiectele necesare activităților educaționale, astfel facilitând o învățare mai ușoară prin suportul oferit de materialele realizate, dar mai ales prin implicarea elevilor în aceste activități de creare de obiecte cu imprimanta 3D.” ne spune doamna Corina Ionescu, reprezentantă a școlii Speciale. Nu pentru că a existat neapărat o nevoie resimțită la nivel de tehnici de predare, ci în special pentru că a existat o intenție clară de a se folosi de toate resursele existente în a oferi un suport desăvârșit elevilor, s-a născut interesul pentru imprimarea 3D. Ce s-a urmărit prin achiziționarea unei imprimante a fost utilizarea tehnologiei 3D de către dascălii instituției, pentru crearea de obiecte-suport pentru învățare, de exemplu: legume, fructe, animale, membrii familiei, etc. Scopul a fost de a avea obiecte tangibile ca suport în învățare, inclusiv pentru a putea realiza corespondența imagine-obiect sau recunoaștere a unor obiecte după formă, mărime sau culoare. Astfel s-a ajuns la Prusa MK3S+. „Am ales imprimanta 3D Prusa, pentru că, în urma unei mici cercetări pe internet, a corespuns nevoilor noastre, având review-uri bune și fiind recomandată în scopuri educaționale. De asemenea, am observat că este utilizată în foarte multe țări. Căutând de unde o putem achiziționa, am descoperit pagina web a IRIS Robotics. Descrierea detaliată a produsului pe site, faptul că ne era oferită gata asamblată, calibrată, faptul că ni s-a oferit consultanță înainte de a achiziționa, dar și că beneficiem de consultanță ulterioară și de update-uri, ne-a convins că vom face alegerea corectă.” Până la momentul achiziției efective, observăm că au fost parcurși o serie de pași, firești de altfel, pași pe care din momentul în care ni s-a solicitat suportul, i-am parcurs împreună pentru a oferi o experiență cât mai pozitivă clientului nostru. Primul contact al dascălilor de la Școala Speciala Nr. 2  cu o imprimantă 3D Chiar și în aceste condiții, toți clienții care se află la un prim contact cu printarea 3D, întâmpină întrebarea cel mai des întâlnită atunci când sunt față în față cu noua achiziție: „Și acum, ce e de făcut?” Iată cum au tratat reprezentanții Școlii Speciale Nr. 2 București noua provocare: „Practic, după ce am conectat-o la priză, am montat firul, am ales modelul din meniul foarte intuitiv și am pornit printarea. Am ales un obiect mai mic, din cele pe care imprimanta le are în memoria cardului din dotare, iar printarea a durat în jur de 2 ore. Obiectul rezultat a fost perfect, l-am putut desprinde ușor de pe suprafața de printare magnetică și abia am așteptat să ne mai „jucăm” cu imprimanta. Este silențioasă și a fost foarte bine calibrată, nu am întâmpinat niciun fel de probleme în a o utiliza pentru prima dată, ca începători în printarea 3D.’ Printarea 3D poate fi considerată prietenoasă dacă ai făcut alegerea corectă a imprimantei, conform scopului propus. Pentru instituția aflată în discuție, o imprimantă de mici dimensiuni, pentru educație, a fost alegerea corectă. Tocmai datorită dimensiunilor reduse ale imprimantei precum și a faptului că aceasta ajunge la client calibrată și asamblată, ready to use, Prusa MK3S+ a reprezentat pentru școală soluția perfectă pentru a-și construi materialele ajutătoare atât de necesare într-un mod cât mai facil. Experiența achiziționării unei imprimante 3D de la IRIS Robotics văzută prin ochii clientului Iată cum evaluează clientul nostru experiența achiziționării produselor prin compania noastră: „Experiența achiziționării imprimantei 3D Prusa i3 MK3S+ de la IRIS Robotics a fost una deosebit de plăcută. Profesionalismul membrilor echipei, de care au dat dovadă pe tot parcursul derulării achiziției, este remarcabil. Prima discuție telefonică ne-a ajutat să alegem exact imprimanta de care avem nevoie, am fost întrebați de scopul în care vrem să o folosim, ce așteptări avem de la o imprimantă 3D, ne-au fost prezentate mai multe tipuri de imprimante, ne-au fost prezentate avantajele fiecărui tip și ni s-au făcut sugestii. După momentul alegerii imprimantei am fost informați cu privire la suportul tehnic pe care IRIS Robotics ni-l oferă pe tot parcursul utilizării imprimantei, atât pentru utilizare cât și în cazul unor eventuale dificultăți pe care le-am putea avea. Până acum nu a fost cazul. Pentru deschiderea și atenția pentru nevoile clientului dorim să mulțumim echipei IRIS Robotics.” Este adevărat că Prusa MK3S+ ne ajută prin toate caracteristicile sale, însă trebuie să recunoaștem că și profesionalismul, seriozitatea și deschiderea față de clienți, sunt virtuți pe care le deținem și care ne recomandă în relația cu cei care ne aleg. Noi suntem de părere că facem echipă bună cu Prusa. Nu rămâne decât să vă convingeți personal de această afirmație! Alte domenii care pot beneficia de imprimarea 3D După cum ai putut observa în cadrul acestui articol, imprimarea 3D este o unealtă utilă pentru educație, de care pot beneficia instituțiile de învățământ din România, pentru a facilita procesul de învățare. De asemenea, aceasta este necesară într-o varietate de industrii, grație costurilor reduse de producție, dar și al timpului mai mic de fabricare pe care le oferă. Descoperă în continuare 3 domenii ce pot beneficia în urma utilizării unei imprimante 3D:
  • Artă și design
Imprimarea 3D modifică orizonturile cunoscute până acum în artă și transformă imposibilul în posibil. Fie că este folosită pentru a recrea capodopere realizate cu secole în urmă, fie pentru a adăuga texturi surprinzătoare în arta contemporană, imprimarea 3D oferă posibilități nelimitate de creație în artă și design. Aceasta stârnește interesul artiștilor care doresc să exploreze oportunitățile nelimitate pe care tehnologia le poate oferi în artă. Ca atare, ea este utilizată cu succes în sculptură, dar și în replicarea unor tablouri celebre într-o manieră cât mai originală.
  • Arhitectură
Prezentarea obiectelor este esențială în arhitectură, iar printarea 3D este o unealtă indispensabilă pentru a obține succesul dorit. Cu ajutorul ei poți realiza mult mai rapid și mai precis proiecte de  planificare urbană, care oferă clienților o vedere clară în spațiu. Pozele și schițele utilizate în mod obișnuit la prezentarea unui proiect de arhitectură pot încetini procesul de proiectare, în timp ce imprimarea 3D face posibilă grăbirea acestuia și înțelegea facilă a unor aspecte funcționale sau estetice ale construcției. Tocmai de aceea printarea 3D reduce considerabil timpul de prezentare al unui proiect, în timp ce garantează succesul acestuia. .
  • Industria auto
Printarea 3D s-a dovedit utilă în industria auto, întrucât există o mare cerere în cazul pieselor de schimb și a accesoriilor pentru modelele noi de autoturisme. Aceasta poate fi aplicată atât pentru a realiza piesele de schimb necesare pentru înlocuirea celor uzate, cât și pentru a crea sculele de care este nevoie pentru a înlocui sau a repara anumite componente auto sau dispozitivele de fixare a acestora. Producătorii optează pentru printarea 3D în industria auto datorită costurilor și a timpului redus de producție, dar și a versatilității pe care o oferă, astfel încât piesele pot fi realizate în nenumărate moduri. Bineînțeles, acestea nu sunt singurele industrii care pot fi îmbunătățite prin folosirea unei imprimante 3D. Contactează-ne pentru a afla mai multe! Cum te sprijinim pentru a identifica imprimanta 3D potrivită pentru tine și afacerea ta? Îți dorești o imprimantă 3D, dar nu știi ce model să alegi? Este firesc să fie dificilă alegerea imprimantei potrivite, mai ales în contextul numeroaselor modele disponibile pe piață. Tocmai de aceea noi te putem ajuta cu:
  • Recomandări de imprimante adaptate nevoilor tale. Așa cum am procedat în cazul Scolii Speciale Nr. 2, odată ce am identificat așteptările pe care tu le ai de la o imprimantă 3D, îți prezentăm câteva modele potrivite pentru tine, alături de avantajele acestora și sfaturi pentru o alegere potrivită.
  • Training inițial GRATUIT, prin care te poți familiariza cu utilizarea imprimantei.
  • Suport tehnic GRATUIT după achiziționarea imprimantei, pe toată durata utilizării acesteia, pentru soluționarea dificultăților întâmpinate.
  • Livrarea unei imprimante asamblate și calibrate, care este pregătită pentru printarea 3D.
  • Sfaturi și recomandări personalizate pentru proiectele pe care vrei să le realizezi.
Nu știi care este imprimanta 3D potrivită pentru tine? Lasă această grijă pe seama noastră și contactează-ne pentru o consultanță gratuită! Printre produsele noastre se află, cu siguranță, exact modelul de imprimantă 3D de care tu ai nevoie.
Imprimarea 3D – utilizată cu succes la Școala Gimnazială Specială nr. 2 2

Experții noștri îți răspund la orice întrebare. Rezervă o consultație gratuită acum.