Datorita restrictiilor impuse si a situatiei actuale cauzate de virusul COVID-19 comanda dumneavoastra este posibil sa fie livrata cu intarziere.

Studiu de Caz: Pepper Robot la Festivalul Internațional de Teatru

Pepper, primul robot „actor” din România, devine imaginea Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași 2021 – Studiu de Caz

„A fost senzația ediției!” Oltița Cîntec, Director Artistic al FITPT și al Teatrului Luceafărul din Iași

pepper robot la festivalul de teatru În Octombrie 2021, am avut onoarea de a fi invitați de către dna. Oltița Cîntec, Director Artistic al FITPT și al Teatrului Luceafărul din Iași, să participăm la cea de-a 14-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași 2021,  împreună cu robotul Pepper. Tematica ediției, „artă și tehnologie”, a reprezentat pentru echipa IRIS Robotics o oportunitate de a alătura actul artistic de cele mai noi tehnologii de robotică, astfel încât experiența publicului să fie nouă, neașteptată și plină de curiozitate. Acest studiu de caz prezintă câteva rezultate cheie de la eveniment, care sperăm că vor fi utile celor care se gândesc dacă sau cum ar putea să „adopte” un robot Pepper în activitatea lor comercială, culturală, sau educațională.

Despre Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași, ediția a XIV-a.

„Pe parcursul a 10 zile (1-10 octombrie 2021), Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași (ediția a XIV-a) a reunit sub semnul conjuncției artă-tehnologie artiști din 11 țări (Austria, Canada, Cehia, Elveția, Franța, Germania, Israel, Italia, Marea Britanie, România, Spania), peste 85 de reprezentații (indoor, outdoor, online, în eter) și peste 100 de evenimente (conferințe, lansări de carte, dezbateri, ateliere, expoziții etc.). A fost o ediție foarte reușită! Unanim apreciată și datorită ineditului temei, un subiect atât de actual, și datorită punctelor din program. Am fost în 20 de locuri din oraș (indoor, outdoor), peste tot unde se putea face artă a spectacolului și ne puteam întâlni cu publicul. Gradul de ocupare a sălilor a fost de 98 la sută (la 50 la sută din capacitatea maximă, așa cum s-a decis la nivelul autorităților din sănătatea publică, din cauza pandemiei).  Foarte multe dintre evenimente au fost sold out la numai câteva ore după punerea în vânzare a biletelor. În privința evenimentelor outdoor, e chiar dificil de apreciat câtă lume a asistat la ele. Am avut teatru în scenă, pe stradă, în vitrine, teatru radiofonic, teatru accesibilizat pentru persoane cu deficiențe de auz și văz, instalații imersive receptate prin intermediul ochelarilor VR, improvizație online moderată de inteligența artificială, teatru realizat pe un text scris de un robot, expoziții, conferințe, lansări de carte, workshop-uri, demonstrații făcute de roboți etc. În condițiile în care foarte multe festivaluri de teatru s-au anulat noi am reușit o performanță. La care Pepper a contribuit semnificativ!

– Oltița Cîntec, Director Artistic al FITPTI

Festivalul de teatru pentru publicul tanar

Reacția organizatorilor și a publicului, din perspectiva Oltiței Cîntec, Director Artistic al FITPTI.

Care a fost obiectivul pentru Pepper în cadrul FITPT 2021 și care au fost rezultatele în raport cu așteptările?”

„Tema raporturilor dintre artă și tehnologie mă preocupă ca teatrolog de mai multă vreme, […] așteptam doar momentul propice să îi dau conținut spectacular.  Pe Pepper l-am descoperit când m-am dus la sediul vostru din FabLab […] și a fost dragoste la prima vedere. Mi-au plăcut ochii lui mari, felul în care te urmărește, mișcările mâinilor. Deja aveam o mie de idei care creșteau în valuri concentrice […]. Eu sunt un fan al tehnologiei, al esteticilor post-umane pe care apropierea artă-tehnologie le determină. Tot ce avem de făcut e ca în paralel să pregătim oamenii să înțeleagă cum să folosească aceste invenții în folosul lor. Ele sunt niște instrumente cu care trebuie să ne acomodăm, al căror ghid de întrebuințare trebuie să îl parcurgem foarte rapid, pentru că ritmul inovării cibernetice e foarte rapid. Impreuna cu IRIS Robotics, l-am pus pe Pepper la treabă, i-am scris câteva mici roluri, l-am învățat să danseze, l-am filmat pentru trailerul FITPTI,  si l-am avut ca special guest star care a relaționat cu publicul de toate vârstele în zilele de festival. Eram convinsă că impactul asupra publicului va fi considerabil. A cucerit efectiv publicul.  Cea mai tare fază a fost dansul pe I am only Human, o ironie subtilă la teama unora că noile tehnologii vor pricinui mari necazuri omenirii.  Pepper s-a întrecut pe sine! A fost senzația ediției!

– Oltița Cîntec, Director Artistic al FITPTI

Ilustratie pepper

Care a fost reacția publicului la întâlnirea cu Pepper și ce categorie de public credeți că a fost cu adevărat fermecată de prezența lui în cadrul festivalului?

Toată lumea l-a admirat, s-a pozat cu el. Unii erau ezitanți, alții erau fascinați, cert toată lumea a fost curioasă să-l vadă, să interacționeze.  A fost o fază super-haioasă în care o mama era hipnotizată de ceea ce făcea Pepper, iar puștiul ei o tot striga să le facă o poză. Pur și simplu nu-l auzea pe băiat, era în lumea roboților!  Și cum Festivalul nostru li se adresează celor cu sufletul tânăr indiferent de ce scrie în cărțile de identitate, publicul acesta curios a fost captivat de Pepper indiferent de vârsta din acte.

– Oltița Cîntec, Director Artistic al FITPTI

Pepper Robot la Teatru

Statistici de utilizare ale robotului Pepper în cadrul festivalului

✔️ 27 de selfie-uri generate pentru social media 😎 ✔️ 3 prezentări educaționale susținute cu entuziasm  de către Pepper, în care le-a oferit oamenilor informații despre featival precum și alte noțiuni importante legate de actul artistic în sine. ✔️ 41 de coregrafii executate la perfecție pe melodiile pregătite, la solicitarea publicului Concluzii Finale În primul rând, dorim să mulțumim doamnei Oltița Cîntec, precum și întregii echipe FITPTI, pentru invitația la acest eveniment și pentru încrederea acordată echipei IRIS Robotics. În cadrul festivalului, Pepper s-a remarcat prin excelența în relația cu publicul, dar în special prin multitudinea de roluri „jucate” în cadrul unui singur eveniment – divertisment, promovare, educație – și s-a dovedit încă odată a fi un instrument versatil pentru organizațiile cu focus pe tehnologie și digitalizare.

GALERIE VIDEO

GALERIE FOTO

Studiu de Caz: Pepper Robot la Festivalul Internațional de Teatru 9

Vrei să îl ai alături pe Pepper la următorul eveniment pe care îl organizezi? 

Discută cu un consultant