Datorita restrictiilor impuse si a situatiei actuale cauzate de virusul COVID-19 comanda dumneavoastra este posibil sa fie livrata cu intarziere.

Poveste de succes: Imprimarea 3D în Mediul Educațional

„Iașiul printat în miniatură” – Povestea Facultății de Geografie din Iași

Iasi printat 3d


Astăzi ne aflăm în cadrul Laboratorului de tehnologii digitale din cadrul Facultății de Geografie și Geologie Iași, unde dl. prof. asist. dr. Lucian Roșu, împreună cu studenții săi, folosesc tehnologia de imprimare 3D de la IRIS Robotics pentru a crea o „spectaculoasă machetă” a orașului Iași.

Prin acest proiect, care nu a scăpat nici ziarelor și nici canalelor de știri, studenţii doresc promovarea oraşului Iaşi la târguri de turism, cu ajutorul unor machete 3D miniaturale realiste care evidențiază clădirile istorice importante, precum Palatul Culturii, Casa Dosoftei sau Universitatea “Alexandru Ioan Cuza”.

Educația, fie ea privată sau publică, este unul dintre domeniile cele mai incitante atunci când vine vorba de adoptarea tehnologiilor noi, în mare parte datorită mediului experimental și creativ orientat deseori spre rezolvarea unor probleme reale întâlnite în societate.

De aceea, ne-am gândit să aflăm, direct de la dl. prof. asist. dr. Lucian Roșu, care se ocupă de dezvoltarea și promovarea laboratorului, cum poți folosi tehnologii noi într-un context educațional pentru a îmbunătăți experiența elevilor și studenților, și a rămâne relevant într-o societate din ce în ce mai tehnologizată.

Mai jos este interviul integral cu dl. Dr. Lucian Roșu, căruia îi mulțumim pentru răspunsuri, și îi urăm succes pentru viitoarele proiecte.

 

IRIS Robotics: Care credeți că este rolul tehnologiei în educație, în general?

“Odată cu încorporarea tehnologiei în procesul de educație, scopul principal este de a schimba modul în care profesorii și elevii colectează, accesează, analizează, prezintă și transmit informații. Acest lucru poate democratiza informațiile din sălile de clasă, precum și ajuta la particularizarea instruirii în funcție de calitățile fiecărui student/elev.”

IRIS Robotics: Într-o lume ideală, cum ați folosi tehnologia în procesul educațional? Și ce v-ați dori cel mai mult să realizați prin asta?

“Riscul avansului tehnologic este aceea de ne face inutili, de a învăța un calculator/robot să facă lucrurile mai bine decât oamenii iar noi să devenim inutili. Tocmai din acest motiv, doresc ca tehnologia să fie un domeniu de creație și inovare și nu doar un spațiu de utilizare. Din perspectiva educației în școli și universități, tehnologia ar trebui să fie un suport tehnic pentru a înțelege și pentru a analiza mai ușor fenomenele, indiferent de disciplina studiată. Precum în agricultură, și în educație trebuie să facem trecerea de la prășit cu sapa la mijloace mecanizate moderne.”

IRIS Robotics: Care credeți că sunt principalele obstacole care v-au împiedicat de-a lungul timpului să atingeți acest ideal?

„Dezvoltarea unei mentalități care să lucreze la obiectivul ”învață pe tot parcursul vieții” va duce la acceptarea tehnologiilor ca parte integrantă din viața noastră, din educația noastră. Din acest motiv, educarea noastră, a educatorilor, trebuie să aibă componenta de acceptare a noutăților în procesul educațional, pentru ca acestea să fie preluate și în discursul către elevi/studenți. Provocarea cea mai mare este dată de frica de noi tehnologii, iar uneori, și de lipsa de susținere pentru achiziționarea acestor tehnologii.”

IRIS Robotics: Care a fost impactul acestor noi tehnologii? Și cum au reacționat studenții?

„În ultimii ani, m-am apropiat mai mult de tehnologii, tocmai pentru a nu fi un inadaptat într-o societate în curs de tehnologizare. Am început să folosesc drone pentru analiza spațiului geografic, imprimante 3d pentru înțelegerea planificării spațiului geografic dar și instrumente de machine learning și inteligență artificială, până nu demult un domeniu sacru al specialiștilor în știința datelor. Aceste instrumente le-am descoperit împreună cu studenții, prin câteva exerciții și testări ale tehnologiilor în diverse situații. Aceste situații au devenit lucrări de licență, disertație sau doctorat pentru studenții cu care am lucrat – ducând cunoașterea acestor tehnologii la un alt nivel.”

IRIS Robotics: Aveați experiență cu acest tip de echipamente înainte să le achiziționați? Cât de greu credeți că ar fi, pentru cineva care nu are deja experiență directă, să învețe să utilizeze suficient de bine aceste echipamente în scopuri educaționale? 

„Acceptarea noilor tehnologii a întâmpinat o oarecare rezistență din partea mea. M-am forțat să înțeleg principiile, mecanismele, am analizat tutoriale pe youtube, am citit pe forumuri și atunci când nu am înțeles, am apelat cu încredere la echipele de suport ale IRIS Robotics pentru a înțelege o serie de finețuri care vin odată cu trecerea timpului și experiența. Un manual de bune practici care să fie disponibil educatorilor ar face înțelegerea imprimării 3d mult mai ușoară, mai întâi la nivel conceptual iar apoi la nivel aplicativ. De asemenea, o caravană a tehnologiilor multimedia ar deschide noi orizonturi pentru educatorii ce sunt dispuși în a adopta noile tehnologii.”

IRIS Robotics: Ce planuri aveți pentru viitorul laboratorului de printare 3D din cadrul Facultății de Geografie și Geologie? 

„Rolul unui educator este acela de deschizător de orizonturi, drept urmare și eu îmi doresc să adun cât mai mulți studenți în a înțelege și în a utiliza tehnologia de printare 3d. Îmi propun să le ofer cunoștințele minimale iar apoi, fiecare dintre ei să folosească cunoașterea acestor tehnologii în experimente proprii, care pot fi lansate ca start-up-uri profesionale. Printre utilitățile pe care le vedem acum sunt realizarea de produse personalizate tip suvenir, diorame științifice, modele numerice 3d ale terenului sau chiar propuneri de (re)organizare a spațiului locuit și trăit.”

În încheiere

Adoptarea tehnologiilor noi este, fără îndoială, o provocare, indiferent de tipul organizației.

Iar depășirea acestor provocări ține în mare parte de cei implicați, și de dorința acestora de a depăși obstacolele care li se prezintă, fie că este vorba de găsirea resurselor financiare sau de timp, sau de a depăși „frica de noi tehnologii”.

IRIS Robotics aplaudă și încurajează liderii care susțin și luptă pentru tehnologizarea și inovația organizațiilor lor, și oferă tot suportul necesar a facilita adopția tehnologiilor noi indiferent de domeniul de aplicare.

 

Pentru mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de IRIS Robotics, poți programa o discuție cu specialiștii noștri completând formularul de mai jos.

CONSULTANTA GRATUITA.

Poveste de succes: Imprimarea 3D în Mediul Educațional 1

Experții noștri îți răspund la orice întrebare. Rezervă o consultație gratuită acum.